Kao na dlanu: NASA objavila najbolje fotografije Jupitera do sada

jupiter

Najbrža letjelica koju smo ikad poslali u svemir prije dva dana se obrušila u svoj najbliži let dosad oko Jupitera i projurila samo 9000 kilometara iznad Velike crvene pjege, jednog od najprepoznatljivijih obilježja ovog divovskog planeta.

Kamere na letjelici Juno fokusirale su se na ovu divovsku oluju koja bjesni već stoljećima i tokom devet minuta snimile su dosad najbolje fotografije koje smo mogli vidjeti s ovog planeta.

Juno je snimila ove fotografije u svom sedmom prolasku pored Jupitera. Letjelica koja juri brzinom od otprilike 210.000 km/h svakih 53,5 dana prođe iznad Jupitera zbog čega je i velik izazov snimiti ovako detaljne fotografije.

Juno je uspio i donio najbolju snimku oluje na nekom drugom planetu. Ogroman napredak u odnosu na prve fotografije koje smo još u 19. stoljeću mogli snimiti sa Zemlje.

NASA je u srijedu navečer objavila prvu “sirovinu” te su pozvali ljude da skinu fotografije i obrade ih kako bi detalji još više došli do izražaja.

Naučnici se nadaju da će misija Juna pomoći u otkrivanju preostalih tajni Velike crvene pjege: koje sile pokreću tu planetarnu oluju, koliko dugo postoji, koliko duboko zahvaća niže dijelove Jupiterove atmosfere i zašto se čini da postupno nestaje.

Astronomi se također nadaju da bi bolje razumijevanje Velike crvene pjege moglo baciti novo svjetlo na pitanja strukture, mehanike i formiranja samoga Jupitera.