Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Parlament BiH: Skuplje gorivo ne može se pravdati evropskim putem

BiH

parlament bih

Komisija za finansije i budžet Predstavničkog doma jučer nije podržala principe predloženih zakona koji povećavaju akcize, kao ni principe Prijedloga zakona o izmjeni Zakona o sistemu indirektnog oporezivanja u BiH, te Prijedloga zakona o izmjenama i dopuni Zakona o uplatama na jedinstveni račun i raspodjeli prihoda, a na današnjoj sjednici PD PS BiH Šefik Džaferović, poslanik SDA zatražio je od kolega da odbiju negativno mišljenje Komisije, piše Patria.

Predlagač ovih zakona je Vijeće ministara BiH, a njima se predviđa povećanje akciza za naftu i naftne derivate za 15 feninga.

– Akcize su potrebne BiH, jer nema izgradnje autocesta bez akciza. Pozivam vas da se spram ovog pitanja odnosimo odgovorno i da odbijemo negativno mišljenje komisije – istakao je Džaferović.

Dušanka Majkić (SNSD) kazala je da nekom ovdje odgovara samo jedan dio i da samo to hoće da progura.

– Možda smo trebali srušiti ovaj zakon što je UIO odmah zahtijevao. Ako usvojimo zakon koji je predložio UO UIO nećemo imati problema – kazala je Majkić.

Damir Bećirović (DF) pozvao je kolege da prihvate negativno mišljenje Komisije.

– Ovo je zakon koji će dodatno urušiti privrede subjekte. Ovo će biti zadnji izlaz i zadnja mjera. Ovdje vidimo da fali jedan dio iz UIO, a tiče se uvođenje dodatnih akciza na pivo. Efekti ovakog zakona su minimalni. Od onog što bi se ubiralo na godišnjem nivou ne bismo imali za jedan tunel. Ovim zakonom se samo pokušavaju oživjeti firme bliske predsjednicima stranaka, uništiti privatne firme – kazao je Bećirović.

Saša Magazinović (SDP) kazao je da je nedavno povećana i cijena registracija vozila.

– Dizel i benzin bi bili oko 15 feninga skuplji, ali ne znamo da li će cijene mirovati. Za plin je to oko 30 posto, ne tako zanemarivo. Ne znam je li 100 posto tačna ali jedna analiza kaže da ljudi koji su trošili 50 KM za gorivo nakon ovog zakona na godišnjem niovu bi imali 200 KM veće troškove. Nije sporno da vlastima treba novac i da će ga uzeti, između ostalog i na ovaj način. Vjerujem da većina ovdje postoji za povećanje cijena goriva, ali razlog odbijanja na komisiji je proceduralne prirode, a ne rezultat da neko hoće, a neko neće poskupljenja. Objašnjavati nam da je skuplje gorivo jednako evropski put, negdje može proći, ali to nije evropski put, ali je kod nas postala navika da ono što je predlagačima teško objasniti odmah kažu evropski put. Na koncu bilo bi dobro da nam se pojasni šta bi ovo značilo za sve druge cijene – istakao je Magazinović.

On je potcrtao da je on protiv poskupljenja goriva, a da su primjerice neki protiv iz drugih razloga, ali da će glasati isto.

– Za mene je važno šta je razlog kada neko glasa protiv – dodao je Magazinović.

Salko Sokolović (SDA) istakao je također da traži od kolega da podrže negativno mišljenje komisije.

– Nisam protiv gradnje autoputa. Predloženi zakoni idu u interesu međunarodnih finansijskih institucija nego građana. Vijeće ministara brine više šta će reći te institucije, nego šta će se desiti na socijalnom planu građana. E, to mene kao narodnog poslanika brine – kazao je Sokolović dodajući da neće dići ruku za nove kredite.

– Nisam znao da je ovako lako biti predsjedavajući VM. Dižete kredite parlamenti to odobravaju i tako. E, ja neću da sutra kažem građanima morao sam glasati, jer me politički lider na to natjerao – dodao je Sokolović.