Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Povećan broj žalbi političkih stranaka i kandidata na pisanje medija

zurovac_0

Izvršna direktorica Vijeća za štampu u Bosni i Hercegovini Ljiljana Zurovac kazala je danas u izjavi za Fenu da je Vijeće od početka predizborne kampanje u BiH počelo dobijati žalbe političkih partija, odnosno kandidata na izborima te da se pretežno radi o žalbama na pisanje web portala.

Pojašnjava da sama žalba ne znači i da je napravljen prekršaj Kodeksa za štampu i online medije BiH te da će ove žalbe biti razmatrane na sjednici Žalbene komisije Vijeća za štampu krajem mjeseca, izuzimajući one koje su završene time što su mediji objavili demanti koje su im partije ili pojedinci poslali.

Istakla je da za Vijeće za štampu predstavlja problem to što ne dobijaju nikakva dodatna novčana sredstva za dodatni angažman Žalbene komisije i ljudi koji rade na žalbama u vrijeme predizborne kampanje.

Dodala je, žalba ne može biti riješena istog trenutka već će biti rješavana po redovnom postupku kako se inače rješava u Vijeću za štampu – mjesec dana za štampana izdanja te dva mjeseca za magazinska izdanja, a za online medije po pristizanju žalbe.

Zurovac je naglasila da političke partije i kandidati na izborima trebaju biti svjesni da mediji imaju pravo izvještavati o svemu što je u vezi s informiranjem građana i što je bitno za informiranje o izborima te da mediji ne služe kao promotori određene političke ideje ili izbornog programa neke političke stranke ili pojednica.

– Stoga će Vijeće za štampu sve žalbe rješavati isključivo u skladu s Kodeksom za štampu i online medije te u skladu s profesionalnim standardima medijskog izvještavanja i nikako drugačije – podvukla je izvršna direktorica Vijeća za štampu u BiH.

Podsjetila je na član 16. tačku 17. Izbornog zakona po kojem se sve političke strukture koje učestvuju u izborima žele žaliti na izvještavanje štampe, mogu žaliti Vijeću za štampu, istakavši da je to zapravo zastarjelo.

– Centralna izborna komisija Bosne i Hercegovine trebala je to promijeniti na sugestiju Vijeća za štampu, jer tamo nema online medija, ali oni nisu htjeli mijenjati – kazala je Zurovac.

Zaključila je da će ova predizborna kampanja CIK-u pokazati da su napravili grešku te da online medije treba prihvatiti kao medije koji ozbiljno utiče na izborno tijelo, bez obzira na njihove greške, brzinu i kršenja profesionalnih standarda.