ulazak u STO

Vijeće ministara ponovo odlučuje o kontroli goriva zbog koje Rusija blokira BiH

vm putin
Foto: Fena/Arhiv

Novi tekst odluke izmijenjen je u dijelu donošenja pravilnika o markiranju goriva koji bi, prema prijedlogu, trebalo usvojiti Vijeće ministara.

Vijeće ministara Bosne i Hercegovine ponovo će odučivati o prijedlogu odluke o kontroli naftnih derivata, koji donosi nove provjere uvoza po uzoru na Srbiju, koja je to učinila uz pomoć “Gazproma”, i mogla bi rezultirati skupljim gorivom, piše Detektor.

Na ovoj vrsti kontrole kakva se ne primjenjuje u Evropskoj uniji insistira Rusija, što je posljednja prepreka za ulazak BiH u Svjetsku trgovinsku organizaciju (STO).

Markiranje goriva

Novi tekst odluke izmijenjen je u dijelu donošenja pravilnika o markiranju goriva koji bi, prema prijedlogu, trebalo usvojiti Vijeće ministara. Prema ranijoj odluci, o pravilniku je trebao odlučivati isključivo ministar vanjske trgovine i ekonomskih odnosa, u ovom slučaju SNSD-ov Staša Košarac, koji je i predlagač ove odluke.

Ovim izmjenama oduzeta je mogućnost da jedan čovjek odlučuje o markiranju goriva, na što je Detektor ukazivao u ranijem istraživanju, ali i dalje bi BiH trebala dobiti način kontrole goriva kakav u okruženju ima samo Srbija.

Milenko Bošković, predsjednik Udruženja prometnika naftnih derivata Federacije BiH, za Detektor kaže kako su oni dali nebrojene primjedbe na novu odluku, posebno ukazujući da BiH teži ka članstvu u EU, ali da nijedna zemlja Unije ne radi markiranje goriva.

“Jedina dobra stvar u ovom trenutku – a to je isključivo bilo na insistiranje nas gospodarstvenika i vjerovatno nekih ljudi iz politike – jeste da pravilnik o markiranju ne donosi ministar, nego Vijeće ministara, pa to može utjecati na to da se taj pravilnik, eventualno, napravi što kvalitetnije”, dodaje Bošković.

On navodi da privrednici smatraju kako je markiranje nepotrebno i predstavlja dodatni trošak, te da već postoje nezvanične procjene koliko bi markiranje koštalo privrednike i građane. Dodaje da bi to bio dodatni parafiskalni namet, za koji smatra da nije potreban, kao i da bi dodavanje bilo kakve boje bilo onečišćavanje goriva.

Posljednji korak za ulazak u STO

“Pravdati to nekom sivom ekonomijom jeste bespredmetno i nonsens, jer svaka pumpa i svaki terminal su sondama uvezani sa Ministarstvom trgovine i ono zna za svaku promjenu nivoa. I onda ovo sve, definitivno, ima neku drugu pozadinu, političku ili nekakvu drugu”, zaključuje Bošković.

Detektor je ranije istraživao kako prijedlog odluke o kontroli tečnih naftnih goriva, koji je posljednji korak u pregovorima BiH za ulazak u STO, predviđa markiranje goriva u BiH. Ovakvu kontrolu goriva, kakva ne postoji u zemljama Evropske unije, sada jedino provodi Srbija, a njeno testiranje i uvođenje u praksu pomogao je ruski “Gazprom”, što je u konačnici dovelo je do poskupljenja goriva.

Nakon ovog istraživanja odluka je povučena s dnevnog reda, a državni ministar odbrane Zukan Helez je potvrdio da su na sjednici kolegija i Vijeća ministara govorili o spornim dijelovima odluke koji su navedeni u istraživanju. Dodao je da je istraživanje pokazalo stvarno stanje i doprinijelo da se usvajanje odluke odgodi i da se uspostave ekspertski timovi koji će eliminirati dijelove odluke štetne i problematične za državu.