Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

uputili poziv

Konferencija za novinare i panel-diskusiju BIRN-a BiH: Antikorupcijska kampanja za mlade

Frame-67

Novinari BIRN-a BiH su otkrili da su u protekle tri godine političari i političarke u BiH za limuzine potrošili ukupno 36 miliona konvertibilnih maraka (KM)

Balkanska istraživačka mreža Bosne i Hercegovine (BIRN BiH) vas poziva na završnu konferenciju za novinare i panel-diskusiju projekta “Moje pare” – Antikorupcijska kampanja za mlade, čiji je cilj praćenje javne potrošnje na službene limuzine i skupocjene aute, te kroz istraživačko novinarstvo, obuke i kampanje informisati mlade ljude o korupciji.

Novinari BIRN-a BiH su otkrili da su u protekle tri godine političari i političarke u BiH za limuzine potrošili ukupno 36 miliona konvertibilnih maraka (KM).

Samo ove godine je do sada za limuzine potrošeno 7.046.829 KM, dok je za sve vrste vozila izdvojeno 12.399.651 KM iz budžeta.

Događaj će se održati u utorak, 28. septembra 2021. godine, s početkom u 11:55, dok su izjave za medije predviđene u 11:30, u hotelu “Marriott” (Konferencijska sala “Bolero”, 8. sprat), Skenderija 1, Sarajevo.

Na panel-diskusiji koja se organizuje simbolično 28. septembra, na Međunarodni dan univerzalnog prava na pristup informacijama, kako bi se naglasila potreba da bh. institucije budu transparentnije u javnoj potrošnji i dodatno informisali mladi o potrebi proaktivnosti u praćenju potrošnje javnih fondova, govorit će Denis Džidić, izvršni direktor BIRN-a BiH, Ivana Korajlić, izvršna direktorica Transparency Internationala BiH, Eric Nelson, ambasador Sjedinjenih Američkih Država (SAD) u BiH, reper Adnan Hamidović Frenkie, te Aida Trepanić, koja je prošla obuku BIRN-a BiH i radila na unosu podataka i praćenju potrošnje putem Baze službenih automobila.

Projekat “Moje pare” – Antikorupcijska kampanja za mlade finansira Ambasada SAD-a u BiH, a obuhvata praćenje javnih nabavki svih bh. institucija i javnih preduzeća za kupovinu službenih vozila i limuzina predstavljenih u bazi podataka prilagođenoj korisnicima. Cilj je pokazati bosanskohercegovačkoj javnosti, a posebno mladim ljudima, koliko se javnog novca troši na luksuzne stvari, dok se istovremeno svakog dana govori o nedostatku novca za pitanja koja se tiču svakodnevnog života građana širom BiH.

Prateći javne nabavke koje se tiču službenih automobila, novinari BIRN-a BiH su u protekle tri godine unijeli u Bazu službenih automobila 2.231 tender i 11.693 službenih vozila. Prateći tendere, novinari BIRN-a BiH crvenom zastavicom označili su ukupno 170 tendera za nabavku vozila u kojima je ograničena konkurencija ili na drugi način omogućeno favorizovanje određenih ponuđača.

Drugi dio projekta obuhvata istraživačko izvještavanje BIRN-a BiH u otkrivanju korupcije i sistemskih nedostataka u nabavci službenih limuzina i u obrazovnom sektoru, koji se direktno tiče mladih ljudi, dok je u trećem dijelu organizovana i obuka mladih istraživača, studenata žurnalistike koji su uz pomoć urednika Balkanske istraživačke mreže proširili znanja o izvještavanju o korupciji i praćenju javne potrošnje.

Uz pomoć muzičara Frenikeja i DJ Soula organizovana je i javna kampanja na društvenim mrežama kako bi se podigla svijest mladih ljudi o korupciji.