Biznis

pad vrijednosti

Gujaničić: Telekom Srbija više nikad neće vrijediti kao prije krize

17/07/2020

Telekom Srbija već punih osam godina odbija izlazak na berzu gdje bi se jasno vidjela njegova tržišna vrijednost

Iako je teško utvrditi njegovu tržišnu cijenu, posljednjih godina vrijednost Telekoma Srbije je u konstantnom padu. Pogoršanje finansijskih pokazatelja te kompanije u 2019. stručnjaci objašnjavaju tzv. velikim investicijama iz velikog duga. Pitanje je da li će sve kompanije koje je Telekom kupio u posljednje dvije godine donijeti novac. Iz Savjeta za borbu protiv korupcije upozoravaju da je poslovanje te kompanije potpuno netransparentno.

Ako pozovemo prošlost, bez greške na centrali, krajem te 2015. Vlada saopštila da ne prodaje Telekom, cijena nezadovoljavajuća, a i, kako je to procijenio tadašnji premijer, dolaze bolja vremena.

“Uvjeren sam da Srbija može da ima telekomunikacionog operatera koji za četiri godine može da vrijedi više nego danas”, rekao je, tada premijer, Aleksandar Vučić 11. decembra 2015.

Tada je nezvanično za nešto više od 70 odsto Telekoma nuđeno 1,2 milijarde eura, a prema današnjim stručnim procjenama najviša cijena za 100 odsto kompanije je 875 miliona eura.

Međutim, jedan od direktora Telekoma Vladimir Lučić procjenjuje da će za dve godine ta firma vrijediti četiri milijarde eura. No, struka tvrdi drugačije.

“Mislim da su šanse da se Telekom proda po nekoj cijeni koja je bila prije ove krize, pa čak i prije nekoliko godina, izuzetno male, a da ne pričamo o vredovanju od 2006, 2007. kada je mogao da se proda za tri, četiri, pet milijardi eura… Taj film nikada nećemo gledati”, ocjenjuje berzanski stručnjak Nenad Gujaničić.

Telekom već punih osam godina odbija izlazak na berzu gdje bi se jasno vidjela njegova tržišna vrijednost. Znači li to, pitaju se stručnjaci, da Vlada Srbije ne želi da vidi njegovu pravu cijenu, tj. da ne želi da vidi ili želi da sakrije pravu cijenu poslovnih odluka te kompanije.

Komentari

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana.