Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Na Dan mladosti

“Književna zadruga” u pretprodaju pušta svoja prva četiri književna izdanja

kz cover

Umjesto priče kako je nekad bilo dobro, trojac Šunjić, Fatić, Bajrović je odlučio da uradi nešto konkretno. Umjesto glorifikacije prošlosti, oni grade bolju sadašnjost

Na Dan mladosti neformalni, neprofitni kolektiv “Književna Zadruga” u pretprodaju pušta svoja prva četiri književna izdanja: Srce je u obliku trougla Vanje Šunjić, Meddah i fildžan i Sarajevski san Armana Fatića i Kosmičke šetnje tastaturom Adnana Bajrovića.

Ovaj datum je u prethodnim vremenima mladim ljudima značio mnogo, a danas mladi ni ne znaju za njega. Aktivnosti Zadruge su omaž tom danu. Umjesto priče kako je nekad bilo dobro, trojac Šunjić, Fatić, Bajrović je odlučio da uradi nešto konkretno. Umjesto glorifikacije prošlosti, oni grade bolju sadašnjost.

Od danas je moguće uraditi prednarudžbu knjiga putem sljedeće ovog linka a od 21.6 knjige će biti dostupne u prodaji te na književnim festivalima i promocijama diljem regiona.

Književna Zadruga je neformalni, samostalni literarni kolektiv nastao iz dugogodišnjeg prijateljstva Adnana Bajrovića, Vanje Šunjić i Armana Fatića, koje je započelo 2018. godine na Književnom festivalu Bookstan, kada su sve troje bili stipendisti Bookstanove radionice za književne kritičare i prvi put kročili u svijet književnosti. Cilj KZ je mladim autorima i autoricama pomoći pri kompletiranju debitantskih rukopisa, te pri izdavanju i distribuciji istih. KZ nije tu da pruža otpor i protivi se konvencionalnom izdavaštvu, nego želi da mladim autoricama i autorima na praktičan način prikaže i pojasni prednosti i mane izdavanja/samoizdavanja i sve što jedan takav proces nosi sa sobom, kako bi što spremniji zakoračili na književnu scenu.

Poznatom trojcu se vrlo brzo se pridružio veliki broj drugova i drugarica s književne scene koji su odlučili da im pomognu svojim iskustvom i znanjem. Sada izdaju četiri rukopisa, a nakon toga, već nekoliko ih je u planu, pod istim uslovima, tako da su kompletnu pripremu i dizajn uradili sami, uz minimalne troškove. Književna Zadruga postoji za sve one radoznale i odvažne koji ne žele da čekaju na izdavače i procedure, nego imaju hrabrosti ali i volje da zasuču rukave i sami nešto urade.

Iako kolektiv cijeni umjetnost i smatra da svi trebaju biti plaćeni za ono što rade, svjesni ekonomske situacije u kojoj se nalaze mladi autori i autorice, a uz nova iskustva koja su njima besplatno ponudili oni iskusniji, sada se stavljaju na raspolaganje svima onima koji žele da objave svoje prvijence.

Socijalizam kao koncept jednakosti i solidarnosti je vrlo važan, no budući da su članovi KZ generacija koja ga nije okusila svjesni su da nemaju pravo biti nostalgični i pričati kako je nekada bilo bolje, no su dužni neke dobre prakse prepisati u sadašnjost, te neprestano propitivati vrijednosni sistem u kojem živimo, boriti se za ljudska prava, rušiti socijalne i rodne stereotipe, boriti se protiv patrijarhata i biti neprestana podrška LGBTIQ+ pokretu.

Novi socijalizam se ne ogleda u okupiranju postojećih fabrika (kojih više nema) i preduzeća (koja su na rubu propasti) te radničkom samoupravljanju, nego u započinjanju novih koncepta u kojima svi, kako oni koji ih pokrenu, tako i oni koji se naknadno priključe teže ka jedinstvenom, zajedničkom dobru te ravnomjerno i ravnopravno raspoređuju sve dužnosti, obaveze, terete i rizike koje jedan ovakav projekt nosi sa sobom.

Sinopsisi

Srce je u obliku trougla, Vanja Šunjić

Zbirka crtica Srce je u obliku trougla prati djevojčicu uhvaćenu u središtu raspada braka njenih roditelja. Od prvih tragova potencijalne očeve prevare, preko otkrivanja ko je misteriozna teta Divna koja otima njenog oca, te niza pokušaja pomirenja mame i tate, sve do finalnog raspada braka, zbirka prati svaki pojedini gorki momenat, svaku prešućenu istinu i svaku laž kojoj se na silu vjeruje. Pisana iz perspektive mlađe tinejdžerice, knjiga donosi realističan prikaz toksičnog ljubavnog odnosa i braka u raspadu, te infantilni, repetitivni obrazac u kojem se žene/majke/supruge/kćerke u patrijarhalno orijentisanim društvima nerijetko nalaze.

Meddah i fildžan, Arman Fatić

Zbirka kratkih proznih tekstova Meddah i fildžan prati Imrana, pripovjedača koji uz šolju kafe izlazi iz ose vremena i kreće na put samoistraživanja tokovima analogija i historije. Svaki tekst donosi novu pripovijest iz Turske historije, politike, umjetnosti, kulture, ali ono što te priče čini uzajamno povezanim, kako strukturalno tako i sižejno, jesu razlozi zbog kojih su one ispričane. Razlozi su autorove životne veze i situacije koje Imran zvlači iz vremenskog toka, gleda na njih samorefleksivno, pri tome dajući čitateljima svoju životnu historiju, ali i lekciju iz kulture i historije jednog starog evroazijskog naroda.

Sarajevski San, Arman Fatić

Zbirka priča Sarajevski san prati Orhana, momka na rubu dvadesetih koji se nakon godina izbivanja svijetom vraća u svoj rodni grad koji svakoga dana postaje sve prazniji. Orhanovi prijatelji i poznanici Renata, Ena, Ajdin i mnogi drugi napuštaju domovinu i ostavljaju iza sebe sve dobro i loše što im je dosadašnji život donosio. Svaka priča donosi novu ispovijest iz kulturne i društvene opresije sarajsvske mladeži. Od zlostavljanja koje Renata proživljava u ljubavnoj vezi, preko kamenovanja koje se desi homoseksualcu Ajdinu, do Orhanove depresije i suicidalnosti izazvane sumornom svakodnevnicom. Priče iz zbirke Sarajevski san nabijene su promišljanjima s ruba političko-društvene toksičnosti Bosne, s jedne strane, te sveopće čežnje i želje za ostankom u domovin s druge.

Kosmičke šetnje tastaturom, Adnan Bajrović

U svojoj prvoj zbirci poezije, Adnan Bajrović u pedesetak pjesama prolazi sferama mikro- i makrokosmosa, zahvaćajući istovremeno historiju svjetske književnosti na kojoj je zasnovao svoje stvaralaštvo. Podijeljene u pet distinktivnih poglavlja pjesme obrađuju problematiku brojnih situacija iz svakodnevnice savremenog života. Često zamotane u pjesnikov lični doživljaj ili stav, pjesme govore o poziciji mladog umjetnika u bh. društvu, zatim o socijalnim i ekonomskim uslovima koji ga okružuju. Koristeći ih kao refrenom, autor sa poglavljem „Četiri godišnja haikua“ radi prelaz sa onog svakodnevnog na ono fikcionalno, metafizičko, ontološko i, u konačnici, kosmičko. Na taj način u drugom dijelu autor stvara vlastiti heteronim u liku Adonisa, savremenog potomka istoimenog grčkog boga, koji u romantičarskom stilu piše o svojim životnim psihičkim i društvenim stvarima. U otprilike pedeset pjesama, autor je uspio da unese čitavu reviju misli koje ga poput parademonskih misli opsjedaju na tastaturi koju je pjesnik proglasio vlastitim Kalipsinim otokom.