Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

direktorica Gledališča

Pegan: Za pozorište trebaju otvoreni umovi da govore o slobodi, ljubavi, hrabrosti

Katja Pegan – fena

Kazala je da je njen utisak da su Pozorišne igre BiH u Jajcu jedan ozbiljan Festival, te da je dobijena nagrada relevantna kako za pozorišta u BiH tako i za Gledališče Kopar

Predstava “Jugoslavija, moja dežela”/”Jugoslavija moja otadžbina” reditelja Marka Misirače, po istoimenom nagrađivanom romanu Gorana Vojnovića, književnika i reditelja iz Ljubljane, na 40. Pozorišnim igrama BiH proglašana je za najbolju predstavu u cjelini, a reditelj predstave Marko Misirača proglašen je najboljim rediteljem ovogodišnjih Igara.

Predstava je nastala kao koprodukcija Gledališča Kopar i Pozorišta Prijedor. Koproducent predstave je i Fondacija Fridrih Ebert Stiftung za BiH. Tako da je ova predstava ujedno bila i prva međunarodna koprodukcija na obnovljenim Pozorišnim igrama Bosne i Hercegovine.

O Pozorišnim igrama BiH, predstavi u kojoj glumci dolaze iz Banja Luke, Prijedora, Slovenije za Fenu je govorila direktorica Gledališča Kopar Katja Pegan.

Kazala je da je njen utisak da su Pozorišne igre BiH u Jajcu jedan ozbiljan Festival, te da je dobijena nagrada relevantna kako za pozorišta u BiH tako i za Gledališče Kopar.

Govoreći o koprodukcijama između pozorišta bivše Jugoslavije i šire Pegan kaže da postoje gradska pozorišta, nacionalna pozorišta, i da svi imaju neke svoje zadatke.

– Teško je očekivati da bi nacionalna pozorišta radila neke češće koprodukcije. Ali ponekad, poneko osvježenje može. A mi koji smo mala gradska pozorišta mi trebamo dobro znati ko je naša publika. Mi u Kopru živimo u jednoj multikulturnoj, multijezičnoj sredini, pa je za mene jako, jako bitno da pravimo koproducije, da mogu svi doći i gledati neku predstavu i da čuju svoj jezik – podvukla je direktorica Gledališča Kopar Katja Pegan.

Smatra da je potrebno da svi imaju prilike da dobiju odgovarajuće kulturne događaje za sebe, da nisu predstave samo za Slovence.

Također ističe da Gledališče Kopar radi brojne koprodukcije pa su između ostalog radili sa Italijanima, Mađarima…

– Među najljepšim koprodukcijama i zbog profesionanosti i drugarstva bila je sa Kamernim teatrom 55 iz Sarajeva i sad ova s ovim glumcima koji dolaze iz Banja Luke, Prijedora – kazala je Pegan.

Ona smatra da je za svaki ansambl jako bitno da ponekad malo promješa glumce, energije.

– Te različite kulture čovjeka oslobađaju, šire mu horizonte. Tako se borimo i protiv nacionalizma i svega lošeg što od toga dolazi – navela je.

Tokom rada na predstavi “Jugoslavija, moja dežela”/”Jugoslavija moja otadžbina” trebalo je proći i preći mnoge granice. I teritorijalne i neke druge.

– Imali smo puno granica. Ne samo između Slovenije, Hrvatske, BiH…Ali imali smo i Covid granice. Imali smo i granice u nekim glavama ali to se očekivalo – navela je Pegan.

Direktorica Gledališča Kopar smatra da za pozorište treba imati otvorene umove, jako otvorene.

– A za to je potrebna i nemati straha, jer bez hrabrosti nema ni otvorenih umova, mišljenja, nema ni slobode. Očekujemo od pozorišta da je hrabro, da govori o slobodi, da govori kako da granice prevaziđemo, da nam govori o ljubavi, da nam govori o hrabrosti, o slobodi. A kako ćemo o tome govoriti ako to ni sami ne znamo – podvukla je u razgovoru za Fenu direktorica Gledališča Kopar Katja Pegan.