Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

"nelojalna konkurencija"

EU drastično povećava carine na kineska električna vozila, je li na pomolu trgovinski rat?

elektricna vozila u bih
FOTO: Fena
Ilustracija

Evropska komisija je danas najavila da od 4. jula namjerava uvesti privremene carine na uvoz električnih automobila iz Kine u rasponu od 17.4 do 38.1 posto umjesto sadašnjih 10 posto, zbog nedopuštenih državnih subvencija kineskim proizvođačima.

U sklopu istrage koju je započela u oktobru prošle godine i koja je još uvijek u toku, Komisija je privremeno zaključila da kineski proizvođači baterijskih električnih vozila (BEV) imaju koristi od neopravdanog subvencioniranja, što može nanijeti ekonomske štete proizvođačima BEV-a u EU.

Carine na kineska električna vozila sada iznose 10%, ali…

Prema uredbi EU, Komisija je obvezna zainteresiranim stranama unaprijed saopćiti namjeravano uvođenje privremenih mjera.

Slijedom toga, Komisija je kontaktirala kineske vlasti kako bi razgovarala o tim privremenim nalazima i istražila moguće načine za rješavanje problema neopravdanih subvencija prema pravilima Svjetske trgovinske organizacije (WTO).

Manje od mjesec dana nakon što je SAD učetverostručio carine za kineska električna vozila na 100%, očekuje se da će Bruxelles postaviti gotovo sigurno niže carine za uvoz od kineskih proizvođača poput BYD-a i Geelyja, kao i zapadnih proizvođača poput Tesle koji izvoze automobile iz Kine u Europu. Carine za uvoz kineskih električnih automobila sada u EU iznose 10 posto. Komisija je najavila da bi mogle biti povećane za 17.4 posto za najvećeg kineskog proizvođača BYD, 20 posto za Geely i 38.1 posto za SAIC.

Za ostale kineske proizvođače koji su sarađivali u istrazi prosječna carina trebala bi biti 21 posto, a za one koji nisu učestvovali u istrazi carina bi bila 38.1 posto.

Nove carine od 4. jula?

Najavljene carinske stope zasad nisu na snazi. Navedeni kineski proizvođači mogu do 4. jula dati svoje komentare o opravdanosti izračuna tih carinskih stopa. Najkasnije do 4. jula Komisija će u službenom listu objaviti uredbu u kojoj se objašnjavaju privremeni nalazi koji su doveli do takvih carinskih stopa.

Ne dođe li do pomaka u pregovorima s kineskim vlastima, EU će te carine privremeno obračunati od 4. jula, no zapravo bi ih carinske vlasti u Uniji mogle početi naplaćivati tek kada bude objavljena konačna odluka o uvođenju kaznenih carina. To bi se trebalo dogoditi najkasnije četiri mjeseca nakon uvođenja privremenih mjera.

Strah od kineske osvete

Evropski proizvođači električnih automobila koji imaju proizvodne pogone u EU već dugo se žale zbog nelojalne konkurencije električnih automobila proizvedenih u Kini jer tamošnji proizvođači uživaju znatno povoljnije uslove u opskrbnim lancima i stoga mogu ponuditi znatno jeftinija vozila.

Međutim, postoji bojazan nekih evropskih proizvođača, ponajviše njemačkih, koji su jako ovisni o izvozu na kinesko, najveće tržište automobila na svijetu, da bi Kina mogla uzvratiti uvođenjem carina na njihove automobile, što bi moglo dovesti do trgovinskog rata.