Borba protiv zagađenja

Pariz utrostručio cijene parkinga za terenska vozila, plaćat će se i 18 eura po satu

terenac suv
Foto: Pixabay
Ilustracija

Na referendumu održanom u nedjelju, koji su pomno pratili drugi glavni gradovi, uključujući London, 54,6% glasalo je za posebne naknade za parkiranje za SUV vozila

Parižani su glasali za utrostručenje troškova parkiranja za sportska terenska vozila (SUV), jer grad ima za cilj da se izbori sa zagađenjem vazduha i klimatskim promjenama, ciljajući na bogate vozače u teškim, velikim i zagađujućim automobilima.

Na referendumu održanom u nedjelju, koji su pomno pratili drugi glavni gradovi, uključujući London, 54,6% glasalo je za posebne naknade za parkiranje za SUV vozila.

Nove tarife za parkiranje mogle bi stupiti na snagu početkom septembra. Cijena parkiranja na ulici za SUV-ove ili 4×4 automobile bi porasla na 18 eura po satu u centru Pariza i 12 eura po satu u ostatku grada.

Cijene će se odnositi na vozila teža od 1,6 tona sa motorom sa unutrašnjim sagorijevanjem ili hibridna vozila, te preko dvije tone teška električna vozila. Ovaj potez se neće odnositi na parking za stanovnike Pariza, dodaje britanski list Guardian.

Tony Renucci, direktor kampanje za kvalitet zraka Respire, rekao je: “Rezultat glasanja je pobjeda za kvalitet života stanovnika Pariza.” Dodao je da Pariz šalje poruku da “prisustvo ovih čudovišta na točkovima više nije poželjno na našim ulicama”.

Emmanuel Grégoire, zamjenik gradonačelnika Pariza, objavio je na X-u: “Teži, opasniji, zagađujući… SUV-ovi su ekološka katastrofa.”

Prošle godine Pariz je održao slično glasanje o tome da li da zabrani iznajmljene električne skutere, a potom je postao prva europska prijestolnica koja je to učinila. Odziv na to glasanje – 103.000 ljudi, oko 7% registrovanih birača – bio je veći nego na glasanju o terencima.

Pariz je godinama povećavao pritisak na vozače povećavajući troškove parkiranja i postepeno zabranjujući dizel vozila, dok je istovremeno širio mrežu biciklističkih staza u zakrčenoj prestonici.

Grad je smanjio broj parking mesta na ulicama kako bi vozači koristili podzemni parking, a došlo je i do porasta upotrebe bicikala za 71 posto u periodu od kraja Covid-19 pandemije do 2023. saopćilo je gradsko vijeće.