Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Sigurnosni rizik

Test guma: Ove tri marke obavezno morate izbjeći

test guma opel
Foto: ARBÖ

Ispitivanja su provedena u ispitnom centru Triwo, jugozapadno od Frankfurta na Majni. Vozila su bila Opel Astra Sportstourer za objektivna ispitivanja i Volkswagen Golf VII Variant za subjektivna ispitivanja

Gume su skupe i redovno su vam potrebne nove. Ima smisla odabrati ih prvenstveno na temelju cijene. Ali to može biti kobno, kao što je ponovno pokazao zajednički test ljetnih guma austrijskih organizacija ARBÖ, ACE i GTÜ.

Ispitivanja su provedena u ispitnom centru Triwo, jugozapadno od Frankfurta na Majni. Vozila su bila Opel Astra Sportstourer za objektivna ispitivanja i Volkswagen Golf VII Variant za subjektivna ispitivanja.

Ovaj put na testu je bilo deset guma za kompaktne automobile dimenzija 225/45 R17. Jedna je potpuno podbacila, druge dvije također nisu bez rizika – i to su tri najjeftinije marke u testu.

4.5 metara duži zaustavni put

Kod naglog kočenja od 100 km/h do mirovanja, gume različitih proizvođača pokazuju značajan raspon. Dok se guma Continental zaustavlja nakon samo 33.7 metara, guma Austone to čini tek nakon 38.2 metra.

Udaljenost od 4.5 metara između prednjeg vozača i stražnjeg vozača stoga je približno dužini automobila – to čini razliku između sigurnog zaustavljanja tokom naglog kočenja i udaranja u neželjenu prepreku na cesti.

U sljedećem testnom scenariju tim smanjuje brzinu na 80 km/h i primjenjuje hitno kočenje na mokrim cestama. Kao i kod kočenja na suhim cestama, Continental je i na mokrom asfaltu vodeći u klasi i zaustavlja se nakon samo 27.4 metra. Iza toga su vrijednosti bliske. Samo dva najjeftinija modela iz Milestonea i Austone zahtijevaju oko četiri metra duži put kočenja.

Sigurnosni rizik

Testni vozač Henning Renner identificirao je tri gume kao gubitnike u ovoj kategoriji: Austone, Milestone i Berlin. “Nisu sigurne za vožnju, ponekad dovode do prevelikog predupravljanja, upravljanje im je neprecizno, imaju znatno slabije prianjanje i morate se nositi s povećanim podupravljanjem tokom ubrzavanja.”

Njegova presuda je jasna: “Ove gume mogu biti sigurnosni rizik za normalne vozače u hitnim situacijama.”

Rezultati naglašavaju koliko je važan intenzivan test guma. Samo stvarno sigurna guma pruža dosljedno dobre performanse. Uz aspekte sigurnosti prometa, ocjenjuju se i buka pri mimoilaženju i otpor kotrljanja.

Ukupni pobjednik je očito Continental. Impresionira u svim disciplinama saobraćajne sigurnosti i nudi najveću sigurnost na ispitnom polju. Jedina mana: najglasnija je od svih guma – a i najskuplja je, 364 eura za četiri komada.

Najjeftinije su najlošije

Toplo se preporučuju i Vredestein (308 eura), Michelin (336 eura) i Pirelli (348 eura). Napominjemo kako su cijene bile aktuelne 11. marta, vrijede u Austriji i prikupljene su preko portala Check24.

Austone nije uspio i stoga se ne preporučuje – (216 eura). Milestone (212 eura) i Berlin (236 eura) samo su djelimično preporučljivi i podbacuju u disciplinama prometne sigurnosti: rezultati u kočenju i upravljivosti na mokrom su jasni. Oni mogu predstavljati sigurnosni rizik za normalne vozače, a time i druge učesnike u saobraćaju.