Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Novi izazovi

Zašto su brodovi slaba tačka u elektrifikaciji automobila?

brod pozar
Foto: Screenshot/ YouTube

Prošle godine je zabilježeno 209 požara na brodovima, 17% više no godinu ranije. Od te količine njih 13 se dogodilo na brodovima za prevoz automobila

U sveopćoj elektrifikaciji kao najvećem trendu u istoriji autoindustrije brojna su iskušenja, a jedno od najvećih događa se na moru.

Kao što je poznato, automobili na većinu tržišta dolaze brodovima kao najisplativijim prevozom. Iako je brodogradnja jedna od najuređenijih djelatnosti proizvodnje sa strogo definiranim uslovima registarskih društava, upravo je elektrifikacija ukazala na nove izazove, piše Index.hr.

Naime, nakon novog slučaja požara na brodu za prevoz automobila, koji srećom nije završio potonućem, ali je teško oštećen uslijed naglog širenja požara, sistemi protupožarne zaštite pokazali su se nemoćnima pred problemom koji se zove električni automobil u plamenu.

Naime, iako se požar na električnom automobilu ne događa češće nego na onom pogonjenom fosilnim gorivima, jednom kad se dogodi, osjetno je teže staviti ga pod kontrolu i ugasiti. Za gašenje požara na električnom automobilu potrebni su daleko veći resursi, pa tako neke procjene kažu da je za gašenje zapaljenog električnog automobila potrebno oko 50.000 litara vode, a prema CTIF-u (International Association of Fire & Rescue Services) i preko 150.000 litara vode. Usporedbe radi, požar na klasično pogonjenom automobilu ugasit će se s manje od 2000 litara.

I sada zamislite požar na brodu za prevoz automobila na kojem se nalazi 10, 20 ili više električnih automobila. Prema posljednjim podacima, na brodu Fremantle Highway koji se potkraj prošlog mjeseca zapalio uz obalu Nizozemske bilo je gotovo 500 električnih automobila. Iako uzrok još uvijek nije poznat, vatra koja se potencijalno proširila na električna vozila sasvim sigurno nije bila lak posao za vatrogasce.

Sasvim je jasno da se protupožarna oprema na brodu jednostavno ne može nositi s takvim uslovima. A kako elektrifikacija ubrzava, i potrebe za prijevoz električnih vozila će biti sve veće, pa je jedini zaključak kako je potrebna revizija ove problematike u procesu projektiranja brodova.

Zapali li se električni auto na kopnu, vatrogasci će naći način da ugase požar. U najgorem slučaju, iskopat će rupu ili staviti auto u unaprijed pripremljenu kadu te ga doslovno natapati vodom. Zapali li se na vagonu, on će se moći odvojiti od kompozicije i naći će se načini za gašenje požara. I za kamion koji prevozi automobile postoji rješenje, ali kada dođe do požara ovakvog tipa s tako naglim širenjem na brodu, rješenja gotovo da i nema.

Reuters pritom skreće pažnju na to da Li-Ion baterije gore s dvostruko većom energijom od normalnog požara, a Evropska maritimna agencija za sigurnost već je detektirala ovaj problem. Pritom valja imati na umu da je prošle godine zabilježeno 209 požara na brodovima, 17% više no godinu ranije. Od te količine njih 13 se dogodilo na brodovima za prevoz automobila. Kao jedan od bitnih krivaca požara spominju se upravo baterije.

Međunarodna pomorska organizacija (IMO – International Maritime Organization), koja je odgovorna za sigurnost u pomorskom prometu, već je najavila procjenu sigurnosti za brodove koji prevoze električna vozila.

Stoga realno možemo očekivati kako će se brodogradnja morati prilagoditi novonastalim uslovima, a do tada ćemo zasigurno svjedočiti porastu cijena polica osiguranja, što će se sasvim sigurno odraziti i na konačnu cijenu proizvoda, što je u ovom slučaju automobil.