Na putevima u FBiH postoje čak 122 crne tačke

BiH

prijedor-udes-kamion-255216-6

Javno preduzeće “Ceste Federacije BiH” prije nekoliko dana sklopilo je oko 50.000 KM vrijedan ugovor sa Fakultetom za saobraćaj i komunikacije iz Sarajeva o izradi nove studije crnih tačaka na magistralnim cestama u FBiH.

Ovaj iznimno važan dokument, naime, prvi je takav nakon 2010. godine, kada je urađena prethodna studija koja je identificirala čak 122 opasna mjesta na cestama u Federaciji, od čega su 22 lokacije okarakterizirane kao posebno opasne crne tačke, pišu Nezavisne novine.

Novu studiju radi ekipa stručnjaka na čelu sa profesorom Osmanom Lindovom, i ovaj dokument, nesumnjivo, ukoliko bude dalje pravilno populariziran i distribuiran među vozače i građane općenito, spasiće barem nekoliko desetina ljudskih života.

“Ovo je studija koja proističe iz obaveza svih upravitelja cesta, i mora biti rađena jednom u tri godine. Dakle, studija će dati odgovore koje su to kritične dionice na cestama u FBiH”, kaže Lindov, te pojašnjava kako studija može pokazati i da dionica na kojoj su se dešavale nesreće nije crna tačka.

crne-tacke-1

“Nova studija će dati odgovore koliko je sad crnih tačaka na cestama, koji su pravi uzročnici saobraćajnih nesreća, i onda ćemo znati šta činiti”, navodi on. Inače, kako ističu iz “Cesta Federacije BiH”, od svog osnivanja 2002. godine uložili su značajna sredstva “za zaštitu i očuvanje tehničko-tehnološkog jedinstva sistema magistralne cestovne mreže”.

“Iz istraživanja provedenih u razvijenim zemljama može se ustvrditi da je uloga ljudskog faktora u nesrećama dominantna – preko 85 posto. Istraživanja su pokazala da je uticaj ceste na nastanak prometne nesreće mali, i kreće se od četiri do 12 posto. Konkretno, prema izvještaju MUP-a FBiH, uticaj ceste na nastanak prometne nezgode kreće se od jedan do dva posto”, navodi Mirsad Dizdarević, dipl. inženjer i savjetnik u Kabinetu Uprave preduzeća, i dodaje da upravo ovi podaci govore da i druge institucije u državi moraju dati svoj doprinos u smanjenju broja nesreća, odnosno poginulih i povrijeđenih osoba.

“Naglašavamo da samo koordinirajuće aktivnosti mogu dovesti do željenog cilja”, zaključuje Dizdarević. Značajan faktor rizika, o kojem se ne govori mnogo, predstavlja činjenica da zbog lošeg životnog standarda bh. građani voze možda i najstarija vozila u ovom dijelu Evrope.

Istovremeno, mnoga od tih i takvih “raspadajućih” vozila završavaju sa friziranim motorima, i sve to skupa, uključujući nerazvijenu svijest uglavnom mladih vozača, uzrokuje veliki broj nesreća na bh. cestama.

U priloženoj galeriji pogledajte gdje se sve na putevima u FBiH nalaze crne tačke.