Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Sarajevo

Pilav: Učinit ćemo sve da se nastava u narednoj školskoj godini održava u učionicama

skola-14

Istakla je i da je kontinuirana edukacija direktora, stručnog osoblja, roditelja i djece od izuzetnog značaja

Prof. dr. Aida Pilav je poručila da će se učiniti sve da se u narednoj školskoj godini nastavni proces održava onako kako treba, u učionicama, prenosi Anadolu Agency (AA).

Na konferenciji za medije organizovanoj povodom prezentacije istraživanja pod nazivom “Psihofizičko zdravlje učenika i nastavnika u doba pandemije”, Pilav je kazala da prvo treba stvoriti preduslove, sigurno higijensko-epidemiološko okruženje te reažurirati krizne planove unutar škola”.

“To podrazumijeva jačanje higijensko-epidemiološkog nadzora u školama, formiranje odgovornih timova, ali i kolega unutar škola koji bi bili u jasnom referalnom sistemu sa svim zdravstvenim institucijama i institucijama lokalne zajednice, jer je prethodni period pokazao da je bilo lutanja i improvizacija”, navela je Pilav.

Istakla je i da je kontinuirana edukacija direktora, stručnog osoblja, roditelja i djece od izuzetnog značaja.

Zdravstveni izazovi koji su prepoznati kroz istraživanje, prema riječima Pilav, jeste izloženost zarazi, jer je 50 posto roditelja reklo da djeca nisu promijenila higijenske navike – pranje ruku, nošenje maski i držanje socijalne distance.

“To je segment na kojem treba da radimo. Djecu treba da uvodimo u model izmijenjenog ponašanja i pojačavanja higijenskih navika. Velike su polemike bile oko nošenja maski, da li treba da je nose djeca ispod 12 ili šest godina. Radili smo na tome da napravimo drugi pristup upoznavanja sa nošenjem maske, objašnjavanja držanja socijalne distance i važnosti respiratorne higijene”, rekla je Pilav.

Ostali zdravstveni izazovi, kako je navela Pilav, su kako se boriti sa socijalnom izolovanosti, fizička neaktivnost, ritam spavanja, posljedice od online učenja, navike u ishrani, propušteni redovni sistematski pregledi i propuštene redovne imunizacije.

“Sav fokus je na vakcinama protiv COVID. U drugom planu je program redovne imunizacije, na čemu treba u narednom periodu raditi sa roditeljima i nastavnim osobljem”, dodala je Pilav.

Prim.dr. Amra Kaljić – Junuzović je govorila o zdravstvenim izazovima i preporukama za učenike i njihove roditelje.

“Kada se pojavio novi koronavirus, svi smo se nadali da je to problem ograničenog trajanja i da će kroz taj izazov čovječanstvo proći bez velikih posljedica. Sada, nakon iskustva pandemije, potpuno smo svjesni da je ova javno-zdravstvena kriza izmijenila naše živote i da nije više upitno, da li će pandemija oblikovati cijelu generaciju, nego kako. I u najnesigurnijem periodu, jedno je sigurno, naša djeca rastu, razvijaju se i uče. Neki eksperti su dali novo ime svjetskoj novoj generaciji: Gen C ili Generacija COVID”, kazala je Kaljić – Junuzović.

Djecu je pandemija usmjerila ka korištenju tehnologija, posebno školsku populaciju, pa se njihovo odrastanje i učenje najvećim dijelom odvija u virtuelnom svijetu. Digitalno povezivanje nije nužno bolje ili lošije, jednostavno je drugačije. I to je novi civilizacijski korak, donijelo ga vrijeme. Zato svi moramo biti strpljivi i prepoznati da aktivnosti i edukacija kroz digitalne tehnologije zahtijeva empatiju, fleksibilnost i kreativnost.

Junuzović – Kaljić je govorila je i o uticaju izolacije i distanciranja na zdravlje djece.

“Socijalna ili fizička izolacija je neovisni faktor rizika za zdravlje djece u pogledu kognitivnog i emocionalnog razvoja i ima negativan efekat na motorni razvoj, što se povezuje sa odrednicom kvocijenta inteligencije. Uticaj na opšte zdravstveno stanje predškolske i školske djece imaju: izloženost ekranima (TV, računar, tablet, mobitel), fizička aktivnost i sjedilačke navike, način ishrane, psihološka reaktivnost, građa tijela i uticaji okoline”, navela je doktorica.

Iznijela je i preporuke za roditelje djece svih uzrasta.

“Redovna fizička aktivnost koja može poboljšati fizičko i mentalno zdravlje djeteta. Osigurajte da vaše dijete bude i ostane fizički aktivno uz sve preventivne mjere u pogledu pandemijske bolesti. Pronađite način da fizička aktivnost bude dio života vašeg djeteta – sportske aktivnosti, uključenje u grupne sportove. Budite pozitivan primjer aktivnog životnog stila svom djetetu. Pomozite svom djetetu da ostane socijalno povezano, kontaktirajte članove porodice, prijatelje, te provjerite da li škola daje savjete i vodiče za podržavanje socijalnih i emotivnih potreba djeteta”, precizirala je doktorica Junuzović – Kaljić.