Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

OHR bez komentara

RS za aerodrom kod Trebinja čiji je vlasnik Srbija naknadno traži dozvolu BiH?!

Mionići

Spreman je memorandum za Vijeće ministara. OHR bez komentara, tražili od RS-a dokaz o vlasništvu zemljišta

Ovim memorandumom strane su saglasne da se utvrde osnovni pravci buduće saradnje u cilju realizacije infrastrukturnog projekta „Izgradnja aerodroma Trebinje“ na principima uzajamno korisne saradnje uz poštovanje dobre međunarodne prakse i zakonodavsta obiju strana.

Piše: A. DUČIĆ

Ova rečenica sročena je u spremljenom Memorandumom o razumijevanju i saradnji na realizaciji infrastrukturnog projekta “Izgradnja aerodrome Trebinje” između Vijeća ministara BiH i Vlade Srbije.

Ovo je ujedno prvi akt koji ide na državni nivo, a tiče se izgradnje aerodroma u Trebinju koji je u proteklom period isključivo ispregovaran na relaciji RS – Srbija. Da li je navedenim memorandumom za aerodrome čiji vlasnik na tlu BiH postaje Srbija Vijeće ministara odnosno država BiH dovedena pred svršen čin?

Naime, NSRS je još u oktobru prošle godine usvojila odluku da je zemljište na kojem bi se trebao graditi aerodrome “područje posebne namjene”. Država je, kao i u procesu koji je prethodio i koji će slijediti zaobiđena, pa je tako na posljednjem sastanku na relaciji Vlade RS i Vlade Srbije održanom sredinom septembra u Banjoj Luci dogovor finaliziran: Investitor, Republika Srbija, postaje vlasnik aerodroma, sa isključivim pravom upravljanja.

No, šta piše u memorandumu koji će u narednom periodu otići Vijeću ministara BiH na usvajanje?

S tim u vezi posebno su interesantni navodi u članu 2. u kojem stoji da: Strane u okviru svojih mogućnosti i nadležnosti, pružaju svu neophodnu pomoć i podršku u realizaciji ovog infrastrukturnog projekta koji je od obje strane prepoznat kao strateški značajan”.

Strane posebnu pažnju poklanjaju i u okviru svojih nadležnosti međusobno sarađuju na regulisanju pitanja koja se odnose na:

1. stvaranje uslova za nesmetanu izgradnju i certifikaciju aerodroma u Trebinju;
2. stvaranje uslova za odvijanje međunarodnog vazdušnog saobraćaja na aerodromu;
3. regulisanje boravka i/ili druga imigraciona pitanja za ključne kadrove u BiH;
4. stvaranje uslova za pružanje usluga u vazdušnoj plovidbi na aerodromu.

Dakle, da je država ne samo zaobilazan, već i ključan faktor u izgradnji ovog i svakog aerodroma, budući da ima isključivu nadležnost kada je riječ naprimjer o kontroli vazdušnog prostora, svjedoči upravo ovaj memorandum. Nadalje, dozvole za korištenje aerodroma izdaje i oduzima BHDCA (Direkcija civilne avijacije Bosne i Hercegovine). Hoće li BHDCA u ovom slučaju izdati odgovarajući dozvolu ako se utvrdi da je zemljište kod Trebinja na kojem se treba graditi aerodrom – državno?

Prema nezvaničnim informacijama, Ured visokog predstavnika (OHR) je nekoliko puta od Republičke uprave za geodetske i imovinsko-pravne poslove (RUGIP) tražio da im se dostavi dokaz o vlasništvu nad zemljom planiranom za aerodrom, ali odgovor nisu dobili.

Fokus.ba obratio se OHR-u s upitom u vezi navedene informacije. Glasnogovornik OHR-a Mario Brkić rekao nam je da po ovom pitanju nemaju komentara.