Centar za izborne studije: Monitoring nad predizbornim obraćanjima političara

Nevladina organizacija Centar za izborne studije provodit će od danas do izborne šutnje monitoring nad medijskim istupima političkih faktora u kampanji za Opće izbore u Bosni i Hercegovini, zakazane za 7. oktobar.

To je najavljeno na pres-konferenciji Centra, a predmet interesovanja, po metodologiji ove organizacije, bit će izjave koje će se odnositi na goruće probleme građana i društva i sadržavati prijedloge rješenja. Oblasti uvrštene u analizu markirane su na osnovu mišljenja građana – ekonomija i socijalna politika, borba protiv siromaštva, obrazovanje, zdravstvo, borba protiv korupcije i kriminala, sigurnost i euroatlantske integracije.

Centar za monitoring će pratiti izjave iz 14 odabranih političkih stranaka u medijima čija su sjedišta u oba entiteta Bosne i Hercegovine – u nekoliko dnevnih novina i televizijskih stanica, tri internet portala, u dvjema novinskim agencijama, kao i na internet portalima odabranih političkih subjekata.

Izvještaj o preliminarnim rezultatima monitoringa bit će objavljen već 20. septembra, 4. oktobra će uslijediti objava zapažanja do prethodnog dana, a nakon izbora, 1. novembra, objava finalnog izvještaja, s preporukama.

Osnovni cilj projekta je podstaknuti političare da kampanju fokusiraju na stvarne, goruće probleme građana.


To će biračima pomoći da nakon izbora steknu realnu sliku o vlastitim izbornim favoritima na osnovu toga šta su im oni u kampanji obećavali a šta od toga jesu ili nisu ispunili, rečeno je na pres-konferenciji.

Jedan od ciljeva je također informirati i educirati građane o tome koliko je važno glasati za konkretna rješenja a ne za isprazna obećanja.

Cilj je i vidjeti koliko se političke stranke i njihovi predstavnici zaista bave u kampanji konkretnim rješenjima, a koliko praznim porukama.

Cilj monitoring tima je također ukazati građanima koji ne izlaze na izbore zašto je važno da se i oni pojave na biračkim mjestima.

Indirektno, iz rezultata monitoringa može se steći slika o ponašanju samih medija u predizbornoj kampanji.

Centar za izborne studije bavi se monitoringom nad javnim političkim istupima u kampanjama za opće i lokalne izbore u BiH od 2006. godine. S aktuelnom ovogodišnjom kampanjom, započeo je četvrti ciklus praćenih općih izbora.

PODIJELI