Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Kocka

VW ide na sve ili ništa: Ulažu 80 milijardi eura u električne automobile

vw_golf_elektricni

Planirano je da se godišnja proizvodnja električnih automobila podigne sa 40.000 u 2018. godini, na 3.000.000 do 2025

Ukoliko Volkswagen realizuje svoj ambiciozni plan da postane globalni lider u proizvodnji električnih automobila, biće to zahvaljujući radikalnoj i rizičnoj opkladi nastaloj iz najveće prevare u historiji, navodi se u analizi agencije Reuters.

Njemački gigant je stavio na kocku svoju budućnost ulaganjem 80 milijardi eura da bi masovnu proizvodnju električnih vozila učinio profitabilnom, što ni jedan drugi proizvođač nije učinio ni približno.

Električni planovi glavnih proizvođača do sada su imali jedan glavni cilj – zaštitu profita prikupljenog masovnom prodajom konvencionalnih automobila dodavanjem vozila sa nultom emisijom štetnih gasova u svoju flotu kako bi se ispunili ekološki propisi.

Kupci su u međuvremenu uglavnom izbjegavali električna vozila jer su preskupa, mogu biti nepogodni za punjenje i zbog slabe autonomije.

Najveća promjena strategije u 80 godina postojanja VW ima svoje korijene na kriznom sastanku održanom tokom vikenda u gostionici Rothehof u Wolfsburgu 10. oktobra 2015.

Na sastanku koji je vodio tadašnji šef VW brenda Herbert Dies, devet glavnih menadžera okupilo se u subotu popodne kako bi razgovarali o budućnosti, nakon što su regulatori razotkrili varanje u testovima emisije štetnih gasova, skandal koji je kompaniju skoro 30 milijardi eura kazni i ukaljala njeno ime.

“Bila je to intenzivna diskusija, kao i spoznaja da bi ovo mogla biti prilika, ako skočimo dovoljno udalj”, rekao je Jirgen Stakman, član uprave VW brenda za prodaju.

“To je bila početna sesija planiranja da se uradi više od igre s električnim automobilima. Pitali smo se koja je naša vizija za budućnost brenda? Sve što vidite danas je povezano sa ovim”.

Samo tri dana nakon Rothehof sastanka Upravnog odbora VW, kompanija je najavila planove za razvoj platforme za električna vozila, pod kodnim nazivom MEB, čime se otvara put za masovnu proizvodnju pristupačnog električnog automobila.

Mjesecima nakon što je 2015. eksplodirao VW skandal, konkurentski proizvođači automobila tretirali su varanje dizelom kao “problem VW”.

Međutim, regulatori su otkrili prekomerne emisije u cijelom sektoru i pokrenuli zatvaranje koje podriva postojanje motora sa unutrašnjim sagorevanjem (SUS), prisiljavajući cijeli sektor da razmotri put kojim se kreće.

Sada će najveći “zločinac” Dizelgejt afere najverovatnije postati najveći proizvođač električnih automobila na svijetu u narednim godinama, kažu analitičari, stavljajući ga na pole poziciju da preplavi tržište – ako se potražnja materijalizuje.

Međutim, sveobuhvatne ambicije VW otkrivene su tek prije dva mjeseca kada je njemačka kompanija iznenadila cijelu industriju obećanjem da će potrošiti 80 milijardi eura za razvoj električnih vozila i kupovinu baterija, čime će se smanjiti ulaganja rivala.

Planirano je da se godišnja proizvodnja električnih automobila podigne sa 40.000 u 2018. godini, na 3.000.000 do 2025.