Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

dobro je znati

Zamjena zimskih guma može početi, stručnjaci imaju nekoliko savjeta

gume vulkanizer
FOTO: Pixsell
Ilustracija

Nakon desetak hiljada kilometara, kada radite zamjenu guma, gume treba mijenjati osovinu po osovinu

Početkom aprila zakonski je dozvoljeno zamijeniti zimske ljetnim gumama na automobilu. “Uvijek treba paziti na vremensku prognozu jer se stvarno treba mijenjati tek kada je stalno toplo i kada se snijeg i led konačno povuku. Ljetnim gumama nije mjesto na zimskim cestama bez obzira na datum”, kažu stručnjaci. Sudeći po vremenskim prognozama za BiH, zamjena guma može se već sada obaviti.

Za zamjenu guma vremenske prilike važnije od datuma

Iz sigurnosnih razloga preporučuje se mijenjati gume samo kada je stvarno toplije duže vrijeme.

“Zimske gume dizajnirane su za hladnu sezonu i imaju neke slabosti pri visokim temperaturama. Na primjer, to može dovesti do dužeg puta kočenja ili povećanog trošenja. Ponašanje u vožnji također može biti lošije.”

Međutim, zamjena guma trebala bi malo sačekati ako planirate put u planine. Čak i na mokrim i skliskim cestama i temperaturama malo iznad ledišta zimske gume osiguravaju bolje prijanjanje. Prije postavljanja ljetnih guma treba provjeriti njihovu ispravnost.

“Zakonska minimalna dubina profila je 1.6 milimetara. Međutim, mala dubina profila može imati opasne učinke u mokrim uslovima i akvaplaningu”, ističu stručnjaci.

Također biste trebali obratiti pažnju na pukotine i oštećenja prije mijenjanja. U modernim automobilima koji imaju sistem za nadzor pritiska u gumama (TPMS) sistem se također mora ponovno kalibrirati.

Gume čuvati na hladnom i suhom mjestu

Ako zimske gume spremate kod kuće, trebali biste se pridržavati nekoliko osnovnih savjeta. Idealno je da gume objesite na zid, odnosno da ih ne slažete jednu na drugu, a treba ih čuvati na tamnom, hladnom i suhom mjestu.

Preporučljivo je prethodno kredom označiti gume prema njihovoj zadnjoj poziciji vozila, npr. “PD” za prednju desnu ili “SL” za stražnju lijevu. Nakon desetak hiljada kilometara gume treba mijenjati osovinu po osovinu. Desnu prednju gumu treba montirati na desnu stražnju, a lijevu prednju na lijevu stražnju. Tako se gume ravnomjerno troše.