Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

povratak na staro

“Staycations” i promjene navika: Kada će se oporaviti industrije putovanja i turizma?

avion

Odgovor još niko ne zna, no stručnjaci predviđaju kako bi se ove industrije mogle promijeniti dok naučnici ne pronađu lijekove i vakcinu

I najvećim optimistima jasno kako će proći još dosta vremena dok se stvari vrate na staro i dok ljudi ponovno počnu putovati kao u vrijeme prije korone.

Odgovor na pitanje kada će to biti niko ne može dati jer ovisi o puno faktora poput razvoja lijekova i cjepiva protiv korone, odnosno hoće li biti drugog ili trećeg vala pandemije i koliko će on biti opasan. Novinari CNBC-a razgovarali su sa stručnjacima iz zdravstva i turističke industrije kako bi saznali njihova razmišljanja o tome kada će nam putovanja ponovno postati normalna stvar. Podsjetimo, neka predviđanja za avionsku industriju govore da bi se ona mogla u potpunosti oporaviti i vratiti na stanje iz 2019. tek za 3-4 godine, prenosi zimo.hr.

Otkazivanje brojnih konferencija širm svijeta utjecat će na industriju putovanja, smještaja i na ugostiteljstvo, a čak i nakon završetka krize dio tih konferencija mogao bi se održavati putem interneta. Također, u situaciji kada su mnogi ostali bez posla, a oporavak će se produžiti, jasno je kako neko vrijeme neće ni razmišljati o putovanjima. Gubici industrije putovanja prema nekim predviđanjima do kraja ove godine trebali bi iznositi 2,1 bilion dolara.

Stručnjaci s kojima su novinari CNBC-a smatraju kako će proći još godinu i pol do dvije do ponovnog osjetnog rasta industrije i početka povratka na period prije korone. A kroz to vrijeme industrija će doživjeti velike promjene, a mnogi manji hoteli i restorani neće opstati tako da će tržištem većinom dominirati veliki hotelski lanci koji su uspjeli preživjeti.

A kada ljudi ponovno počnu putovati, to iskustvo vjerovatno neće biti isto. Prvo, na aerodromima bi se mogli postaviti novi sigurnosni punktovi za provjeru temperature, što će dodatno usporiti kretanja ljudi na aerodromima. Spominje se čak i pasoš imuniteta kao uvjet za putovanje. Također, posada i putnici u avionima možda će morati nositi maske, a dio sjedišta morat će ostati prazno, zbog pravila fizičke udaljenosti, no pitanje je hoće li avionskim kompanijama tako nešto uopće biti isplativo, a rješenje za manji broj putnika moglo bi biti ono najpopularnije – povećanje cijena karata.

No usprkos svim sigurnosnim mjerama koje će se poduzeti kako bi putnici bilo što sigurniji, mnogi ljudi neće se ponovno odlučiti na putovanja dok i sami ponovno ne steknu osjećaj sigurnosti da mogu bezbrižno putovati, što bi moglo potrajati. Npr. gotovo trećina Amerikanaca koji spadaju u rizičnu grupu izbjegavat će putovanja i letove dok se ne pronađe lijek ili cjepivo protiv koronavirusa. Analitičari predviđaju kako će se ljudi prilagođavati situaciji i postupno i u fazama ponovno početi s putovanjima – prvo će to biti noć-dvije za vikend, a tek će se s vremenom ponovno odlučiti na duga putovanja. Umjesto takvih skupih i dugotrajnih letova na druge kontinente , ljudi željni putovanja, avanture i upoznavanja novih stvari mogli bi se okrenuti lokalnim opcijama, poput kampiranja ili putovanja automobilima koja su sigurnija i jeftinija.

Novinari i analitičari za takvu situaciju već imaju izraz – staycations, odnosno ljudi će praznike provoditi “na svom teritoriju” i istraživat će mjesta u kojima žive i putovati po svojoj zemlji. Takvoj situaciji trebat će se prilagoditi i hoteli pa tako jedan hotelski lanac u San Franciscu nuditi luksuzni smještaj za ljude koji su taj dan proveli dugoj šetnji u nacionalnom parku pa da im produže iskustvo odmora, ponudit će im specijalne aranžmane i time pokušati privući nove goste.