U jeku priče o ratu

Rusi žele dio željeznica BiH, spreman je i sporazum: Šta će biti sa podrškom EU?

FOTO Zeljeznice FBiH

Predviđeni su zajmovi od specijalizovanih ruskih institucija za podršku izvozu, ruskih komercijalnih banaka. EU već finansira željezničke projekte, Amerikanci upozoravaju na ruski utjecaj

U jeku političke krize i prijetnji otcjepljenjem i ratom, Ministarstvo prometa i komunikacija BiH na čelu s ministrom Vojinom Mitrovićem (SNSD), kako saznaje Fokus.ba, pripremilo je sporazum kojeg bi trebali potpisati Vijeće ministara BiH i Vlada Rusije o “saradnji u implementaciji željezničkih infrastrukturnih projekata”.

Piše: A. DUČIĆ

U članu 1. sporazuma se navodi da je cilj implementacija željezničkih infrastrukturnih projekata uključuje rekonstrukciju ili obnovu, trenutno održavanje i izgradnju objekata željezničke infrastrukture, uključujući, ali se ne ograničavajući na željezničku trajnu podlogu za trasu i  željezničke kolosijeke, stanice, željezničke stanice, signalizaciju i komunikacione sisteme, kontaktne mreže i vučne podstanice.

Strane kao prioritetne projekte za saradnju i implementaciju, prema sporazumu, definišu željezničke dionice Bosanska Poljana – Tuzla – Zvornik zatim Tuzla – Međunarodni aerodrom u Tuzli te Vareš – Banovići.

Zanimljivo je da se pripremljeni sporazum poziva na saradnju između Vijeća ministara BiH i Vlade Rusije koja je parafirana sporazumom 8. septembra 2004. godine, dakle prije 17 godina.

Također, ono što pada u oči jeste da se u članu 7. ovog sporazuma kao izvori finansiranja projekata navode zajmovi od specijalizovanih ruskih institucija za podršku izvozu, ruskih komercijalnih banaka, a tek kao alternativa i međunarodnih finansijskih organizacija.

-Uključivanje ruskih ovlaštenih organizacija u implementaciju projekata iz ovog sporazuma vrši se na nekonkurentnoj osnovi ako je obezbijeđen izvor finansiranja – kaže se u sporazumu.

No šta Rusi ovim sporazumom žele konkretno? Osim izrade studije izvodljivosti i planske dokumentacije, u sporazumu je navedena i izgradnja, obnova, trenutno održavanje i rekonstrukcija infrastrukturnih objekata u BiH, zatim nabavka i snabdijevanje robom (mašine, oprema i materijali) potrebnom za izgradnju, obnovu, održavanje i rekonstrukciju infrastrukturnih objekata, pružanje konsultantskih usluga, tehničke pomoći, obuka osoblja, prenos iskustava, vještina i tehnologija za implementaciju projekata, kao i upravljanje željezničkim sistemima.

Ostaje da se vidi da li će Vijeće ministara kada to bude na dnevnom redu izglasati potpisavanje navedenog sporazuma sa Rusijom s obzirom na kontinuirana upozorenja uslovno rečeno Zapada, a konkretno SAD i EU o ruskom utjecaju u BiH te potrebi njegovom suprotstavljanju. S tim u vezi potrebno je naglasiti da je niz američkih kongresmena nedavno na sjednici jednog kongresnog tijela upravo jasno navelo kako Rusija koristi Milorada Dodika za izazivanje neviđene političke krize u BiH.

S druge strane, kada je riječ o željezničkim projektima u BiH ali i na Zapadnom Balkanu, Evropska unija ih konkretno, finansijski podržava putem Berlinskog procesa koji je započeo 2014. godine.