Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Sve više državljana Srbije i Hrvatske po gorivo dolaze u BiH

gorivo

U punom je jeku šverc crnim zlatom u pograničnom pojasu između BiH i Srbije, kao i BiH i Hrvatske. Razlog je velika razlika u cijeni nafte između naše i susjednih zemalja. Poređenja radi, litar dizel goriva u Bijeljini košta marku i 35 feninga, dok tek dva-tri kilometra dalje, u susjednoj Srbiji, litar košta više od dvije marke, javlja FTV.

Rezervoar nafte od 70 litara u BiH košta 94,5 KM. Samo dva kilometra dalje, u susjednoj Srbiji njegova cijena iznosi 147 maraka. Računica je jasna – na graničnim prijelazima kolone automobila.

Ušteda samo na jednom punjenju rezervoara iznosi 52 marke.

A granicu je moguće prijeći nebrojeno puta u toku dana. I veliki je broj onih koji ne prelaze samo za „vlastite potrebe“ . Gorivo koje prijeđe granicu ne završava na benzinskim stanicama nego direktno kod krajnjih kupaca. U neformalnom razgovoru, mještani pograničnog pojasa priznaju da u BiH toče benzin, rezervoare prazne u Srbiji i tako nekoliko puta u toku dana. Dnevno se, kažu, zaradi od 200-300 maraka.

Zbog velike razlike u cijenama oštećen je budžet Srbije, čije su kontrole na graničnim prijelazima pojačane. S druge strane, BiH zadovoljno „trlja ruke“.

“Ukoliko je, primjerice, cijena dizela 1,35 KM na tržištu BiH, onda su tu ukupne dadžbine koje se moraju platiti državi 0,74 KM. Tako je u 2015. godini samo po osnovi akciza za naftu i naftne derivate prikupljeno 469 miliona KM, dok je po osnovu putarine za održavanje puteva prikupljeno 192 miliona KM, a posebne putarine za izgradnju autoputeva 119 miliona KM”, pojašnjava glasnogovornik Uprave za indirektno oporezivanje BiH Ratko Kovačević.

Istovremeno, u BiH pojačane su kontrole svih obveznika koji se bave uvozom baznih ulja i biodizela, nakon što se u nedavnoj akcijiu MUP-a ispostavilo da su pojedinci, kako bi izbjegli plaćanje dadžbina, uvozili bazno ulje koje su prodavali kao dizel gorivo